Wycieczka do Krakowa

Maj 15, 2019 8:48 am

8 maja rozpoczął się dla niektórych uczniów i nauczycieli bardzo wcześnie – o 5.30 uczestnicy wycieczki musieli stawić się na dworcu Łódź Kaliska.          I, o dziwo, wszyscy dali radę!

Podróż pociągiem minęła bez niespodzianek, a na miejscu od razu czekały na nas liczne atrakcje. Zaczęliśmy od godzinnego rejsu statkiem po Wiśle, w trakcie którego nie tylko podziwialiśmy widoki, ale i wysłuchaliśmy opowieści o legendach związanych z miastem i poznaliśmy historię poszczególnych zabytków. Mieliśmy też okazję zobaczyć smoka wawelskiego!

Obiad zjedliśmy w niecodziennych okolicznościach, a mianowicie … na rzece, a dokładnie w restauracji mieszczącej się na statku.

Następnie zwiedziliśmy najbardziej znane miejsca Krakowa: kościół Mariacki, dzwon Zygmunta, katedrę na Wawelu i komnaty królewskie. Wreszcie udaliśmy się na Stary Rynek, by wczuć się w atmosferę Krakowa. Wysłuchaliśmy hejnału, pokręciliśmy się po Sukiennicach, kupiliśmy pamiątki i zjedliśmy lody.

Do Łodzi wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni, ale i zadowoleni z tej pełnej wrażeń wyprawy.

Dziękujemy stowarzyszeniu Kluczyk za hojne dofinansowanie wycieczki.